Szkoła Podstawowa nr 127

Wyszukiwarka

Szkoła Podstawowa nr 127

03-438 Warszawa

ul. Kowieńska 12/20

tel. 22 619 30 88

0a modułu 2 "Wyobraźnia" z projektu edukacyjnego "Emocja"

W listopadzie i grudniu klasa 0a realizowała 2 moduł projektu edukacyjnego „ Emocja”. Podczas zajęć dzieci nauczyły się czym jest wyobraźnia oraz jak ją wyrazić słowami. Staraliśmy się odkryć w sobie magiczną moc dzięki której powstają ciekawe pomysły. Dowiedzieliśmy się również jak można trenować swoją wyobraźnię. Uczniowie mieli okazję ćwiczyć pracę i współdziałanie w grupie. Kreatywne prace plastyczne z wykorzystaniem nowych technologii dodatkowo motywowały dzieci do rozwoju motoryki małej. Dużo czasu poświęciliśmy także na rozmowę o odczuwanych przez nas emocjach oraz sposobach radzenia sobie ze złością, czy stresem.

Podczas pierwszych zajęć uczniowie wysłuchali opowiadania pt. „Żółty balonik” ukazującego to, że możemy nadawać przedmiotom nowe znaczenie np. podczas zabawy. Opowiadanie było też wstępem do rozmowy o uczuciach głównej bohaterki.  Następnie dzieci wykonały pracę plastyczną  „Mój balonik marzeń”, a zajęcia zakończyła zabawa relaksująca pt. „Lot balonem”. Uczniowie obejrzeli również niezwykły film pt. „Miejsce na miotle”.

Na kolejnej lekcji uczniowie wysłuchali piosenkę tematyczną, a po rozmowie na jej temat dowiedzieli się czym jest wyobraźnia. Wszystkie swoje spostrzeżenia spisaliśmy w formie mapy myśli. Następnie z pomocą kolorowych chustek nauczyliśmy się i wykonaliśmy taniec wyobraźni. Po zabawie matematycznej doskonalącej dodawanie i odejmowanie w zakresie 6, dzieci namalowały w specjalnym polu swoją wymarzoną zabawkę. Za pomocą aplikacji Quiver i magicznego pieska prace uczniów zmieniały się w obrazy wzorowane na dziełach znanych malarzy.

Wspólnie wykonaliśmy Kącik Emocji, który ma przypominać o tym, że na co dzień mogą towarzyszyć nam różne uczucia. W tym szczególnym miejscu stanął także „słoik radości” i „słoik złości”, gdzie wrzuciliśmy karteczki z rysunkami tego co nas cieszy i tego co nas złości. Szczególnym zainteresowaniem cieszył się jednak „Słoik spokoju” wypełniony cekinami, brokatem i kolorową wodą symbolizujący po potrząśnięciu (burzy emocji) spokojne opadanie naszej złości.

Na zakończenie cyklu zajęć dzieci wspólnie stworzyły plakat zachęcający do marzeń.  Chętni uczniowie wykonali zadanie doskonalące logiczne myślenie i wprowadzające w świat kodowania. Natomiast w wolnych chwilach razem z Inspektorem Krokodylem rozwiązywaliśmy sprawy detektywistyczne dotyczące uczuć (książka pt. „Uczuciometr Inspektora Krokodyla”).