II Forum Edukacyjne na Pradze Północ
Jako pomysłodawcy i organizatorzy I FORUM
polecamy i zapraszamy na
II Forum Edukacyjne na Pradze Północ
pod Honorowym Patronatem Burmistrza Dzielnicy
Pani Ilony Soja – Kozłowskiej
Założeniem przedsięwzięcia jest coroczne organizowanie forum edukacyjnego w innej szkole, aby promować pracę nauczycieli z dzielnicy Pragi Północ nauczycielom warszawskich szkół. Każde forum będzie rozpoczynać się od wykładu inauguracyjnego, następnie nauczyciele danej szkoły równolegle będą prowadzili warsztaty pokazujące swoją pracę i specyfikę danej szkoły.
Wydarzenie to ma na celu rozpowszechnienie wzorcowych przykładów w zakresie nowatorskich inicjatyw w edukacji wczesnoszkolnej oraz wsparcie nauczycieli w trudnej sztuce wychowania, a także inspirowanie do skutecznych do skutecznych działań dydaktyczno – wychowawczych. Pani Ilona Soja – Kozłowska |
Organizatorzy: Bożena Ćwiklińska
dyrektor Szkoły Podstawowej 73
Grażyna Duszyńska
doradca metodyczny edukacji wczesnoszkolnej
Termin: 6 marca 2019 w godz. 15.30 – 18.30
Miejsce: Szkoła Podstawowa 73 ul. Białostocka 10/18
Na spotkanie trzeba się zalogować na stronie; www.wcies.edu.pl
Program II Forum
15.30 – 15.50 – powitanie, sprawy organizacyjne
15.50 – 16.30 - wykład
Wielokierunkowe działania szkoły w celu zapewnienia skutecznej, profesjonalnej pomocy dzieciom w duchu szacunku, życzliwości i wrażliwości.
16.30 – 17.00 – przerwa kawowa
17.00 – 18.30 – warsztaty
- Gimnastyka korekcyjna w klasach 0-3 (dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczycieli WF uczących w klasach 0-3)
mgr Anna Olawa – nauczyciel w –f, prowadzi gimnastykę korekcyjną, trenuje szkolny zespół gimnastyki artystycznej z przyborami.
- Terapia SI (sygnały ostrzegawcze w zachowaniu dziecka, które mogą świadczyć o zaburzeniach SI, prezentacja ćwiczeń do zastosowania w poszczególnych zaburzeniach SI)
mgr Anna Kamińska – terapeuta integracji sensorycznej
- Drama i jej tajemnice („Podróż w świat bajki”; poznanie struktury zajęć z wykorzystaniem bajki i dramy oraz doboru ćwiczeń, gier i technik. Kreatywne podejście do pracy z bajką- tworzenie własnej bajki i opracowanie jej).
mgr Patrycja Bartoszak – Kempa – nauczyciel wspomagający, terapeuta
- Jak zaburzenia widzenia obuocznego wpływają na uczenie siędzieci? (celem warsztatów będzie zrozumienie przez uczestników, jak ważą rolę w procesie uczenia się pełni prawidłowe widzenie, a także nabycie umiejętności obserwowania objawów w widzeniu u dzieci).
mgr Katarzyna Polewaczyk pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny, dyplomowana ortoptystka
- Logopedyczne gry, zabawy i prace plastyczne (propozycje ćwiczeń słuchowych, oddechowych, artykulacyjnych do przeprowadzenia z uczniami klas O – III)
mgr Monika Drozd – logopeda
- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne (skuteczne odmawianie i obrona własnych praw).
mgr Aneta Mierzejewska – terapeuta socjoterapii