Szkoła Podstawowa nr 127

Szkoła Podstawowa nr 127

03-438 Warszawa

ul. Kowieńska 12/20

tel. 22 619 30 88

Drodzy Rodzice

Drodzy Rodzice,
Od jakiegoś czasu praktykujemy szkołę w wersji online.
Nowy sposób nauki wymaga od nas wyrobienia sobie i naszym dzieciom nowego trybu pracy i dnia.
Poniżej przesyłamy Wam wskazówki, jak najskuteczniej wykorzystać ten nietypowy czas.

Niech dzieci utrzymają szkolny tryb dnia:
1. Wstają o tej samej porze.
2. Zachowają poranną rutynę - pamiętają o higienie i dobrym śniadaniu. Nie chodzą cały dzień w piżamie.
3. Przed rozpoczęciem nauki w wybranym miejscu otwórzcie okno, by dzieci oddychały świeżym powietrzem -  to rozbudzi Ich ciało, będzie imitowało wyjście do szkoły  i wzmocni odporność.
4. O określonej porze zaczną pracę zdalną bądź zadaną przez nauczycieli.
5. W czasie nauki robią sobie krótkie ruchowe przerwy(rozciąganie się, wstanie z miejsca, spacer po mieszkaniu) - będzie to regenerowało umysł.
6. W czasie przerw unikają oglądania youtuba, seriali, grania w gry. To świetna okazja do ćwiczenia samodyscypliny.
7. Zaplanują sobie czas popołudniowy, pamiętając, że rodzice nadal będą pracować, nawet jeśli fizycznie będą w domu.
8. Utrzymują kontakty towarzyskie online – dzieci bardzo potrzebują kontaktu z rówieśnikami, dajmy im taką możliwość poprzez różnego rodzaju komunikatory.  
9. Ustalcie z dziećmi czas po południu,  który będziecie mogli razem spędzić -  SKORZYSTAJCIE Z PROPOZYCJI „WIRTUALNE CUDAKOWO” J
10. Podpowiedzcie dzieciom, jak w czasie szkoły online mogą Wam pomóc w domowych obowiązkach. To świetna okazja, by nauczyć się gotować, prać, prasować. Zachęcamy do przesyłania do nas – „WIRTUALNE CUDAKOWO” -  zdjęć z tej działalności.
11. Ustalcie dzieciom limit grania w gry komputerowe i oglądania seriali. Dzieci i tak będą miały w tym czasie więcej czasu na komputerze niż zwykle. SKORZYSTAJ Z NASZYCH PORAD, jak zorganizować miejsce pracy ucznia oraz jakie ćwiczenia wykonywać, by nie męczyć wzroku przed monitorem. Nie chcielibyśmy wrócić do szkoły pełnej zombie komputerowych!
12. 1,5 godziny przed snem wyłączcie dzieciom elektronikę.  Zaniedbując to narażają się na problemy ze snem.
13. Przed pójściem spać podsumujcie to, co udało się dzieciom wykonać danego dnia. Doceńcie Je!  Wyciągnijcie wspólnie wnioski na następny dzień.
14. Pomóżcie dzieciom uspokoić umysł. Wieczór to dobry moment do treningu umysłu. Wystarczy, aby przez 5-10 minut w pozycji siedzącej odliczać oddechy. Kiedy skoncentrujesz uwagę na oddechach, zbędne myśli zaczną się wyciszać. Pomocny może być filmik o medytacji - jest ich bardzo dużo w Internecie.
15. Dbajcie o sen dzieci. Niech śpią minimum 8 godzin. To wzmacnia odporność fizyczną i psychiczną.

Prosimy dbajcie o siebie i przestrzegajcie ograniczeń!