Szkoła Podstawowa nr 127 im. Henryka Sienkiewicza

Wyszukiwarka

Szkoła Podstawowa nr 127 im. Henryka Sienkiewicza

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa nr 127 im. Henryka Sienkiewicza zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sp127.edu.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Strona nie posiada tłumaczenia w polskim języku migowym (PJM).

  • Nie są dostępne treści w formacie ETR (tekst łatwy do czytania).

  • Filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących i niedosłyszących.

  • Niektóre zdjęcia z wydarzeń nie mają pełnych opisów alternatywnych.

  • Część plików nie jest dostępna cyfrowo.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Łącze do raportu z przeprowadzonej samooceny:https://wave.webaim.org/report#/sp127.edu.pl

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do p. Iwona Kalinowska-Wiącek — mejlowo sp127@eduwarszawa.pl lub telefonicznie 226186227.

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.

 

Żądanie powinno zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,

  • wskazanie strony lub elementu strony, którego dotyczy żądanie,

  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji (jeśli dotyczy udostępnienia informacji w formie alternatywnej).

Rozpatrzenie zgłoszenia następuje niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno to nastąpić nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia zgłoszenia.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku niedotrzymania terminów lub odmowy realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego. Skargę można przesłać pocztą tradycyjną lub drogą elektroniczną na poniższy adres:

Organ nadzorujący: Wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Praga-Północ

Adres: ul. Ks. I. Kłopotowskiego 15, 03-708 Warszawa

E-mail: pragapolnoc.urzad@um.warszawa.pl

Telefon: 22 443 79 56

Skargę można również złożyć do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Szkoła korzysta z usług i oprogramowania dostarczanego przez podmioty zewnętrzne, na których dostępność cyfrową nie ma wpływu. Są to w szczególności:

  • dziennik elektroniczny Librus (w tym aplikacja mobilna Librus Synergia),

  • usługi Microsoft 365, w tym aplikacja Microsoft Teams.

Odpowiedzialność za zapewnienie dostępności cyfrowej tych usług ponoszą ich dostawcy.

Dostępność architektoniczna

Szkoła składa się z dwóch budynków, których wejścia znajdują się od strony ul. Kowieńskiej. Starszy budynek jest otwarty w godzinach pracy szkoły, od 8:00 do 20:30. Wejście główne nie jest przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami, ponieważ prowadzą do niego schody. W budynku mieszczą się sekretariat, biblioteka, klasy II–VIII, pokój pedagogów oraz stołówka z kuchnią. Budynek nie jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami – brak w nim wind, a ma parter i dwa piętra.

Nowa część szkoły, w której znajduje się hala sportowa, jest częściowo przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Na parterze znajdują się hala sportowa, oddziały przedszkolne, prysznice oraz toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Na pierwszym piętrze mieszczą się klasy pierwsze, jednak brak jest windy. Wejście do tej części szkoły jest otwarte w godzinach od 7:00 do 17:00.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Połączenie z tłumaczem polskiego języka migowego (PJM) jest możliwe bezpośrednio z poziomu strony internetowej https://sp127.edu.pl, bez konieczności wcześniejszego umawiania wizyty.

Usługa jest bezpłatna i dostępna w godzinach pracy sekretariatu, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00–16:00.

Osobą oddelegowaną do udzielania informacji przy wejściu głównym jest pracownik obsługi.