Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa nr 127 im. Henryka Sienkiewicza zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sp127.edu.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
-
Strona nie posiada tłumaczenia w polskim języku migowym (PJM).
-
Nie są dostępne treści w formacie ETR (tekst łatwy do czytania).
-
Filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących i niedosłyszących.
-
Niektóre zdjęcia z wydarzeń nie mają pełnych opisów alternatywnych.
-
Część plików nie jest dostępna cyfrowo.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Łącze do raportu z przeprowadzonej samooceny:https://wave.webaim.org/report#/sp127.edu.pl
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do p. Iwona Kalinowska-Wiącek — mejlowo sp127@eduwarszawa.pl lub telefonicznie 226186227.
Każdy ma prawo:
-
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
-
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
-
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.
Żądanie powinno zawierać:
-
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
-
wskazanie strony lub elementu strony, którego dotyczy żądanie,
-
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji (jeśli dotyczy udostępnienia informacji w formie alternatywnej).
Rozpatrzenie zgłoszenia następuje niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno to nastąpić nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia zgłoszenia.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W przypadku niedotrzymania terminów lub odmowy realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego. Skargę można przesłać pocztą tradycyjną lub drogą elektroniczną na poniższy adres:
Organ nadzorujący: Wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Praga-Północ
Adres: ul. Ks. I. Kłopotowskiego 15, 03-708 Warszawa
E-mail: pragapolnoc.urzad@um.warszawa.pl
Telefon: 22 443 79 56
Skargę można również złożyć do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Szkoła korzysta z usług i oprogramowania dostarczanego przez podmioty zewnętrzne, na których dostępność cyfrową nie ma wpływu. Są to w szczególności:
-
dziennik elektroniczny Librus (w tym aplikacja mobilna Librus Synergia),
-
usługi Microsoft 365, w tym aplikacja Microsoft Teams.
Odpowiedzialność za zapewnienie dostępności cyfrowej tych usług ponoszą ich dostawcy.
Dostępność architektoniczna
Szkoła składa się z dwóch budynków, których wejścia znajdują się od strony ul. Kowieńskiej. Starszy budynek jest otwarty w godzinach pracy szkoły, od 8:00 do 20:30. Wejście główne nie jest przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami, ponieważ prowadzą do niego schody. W budynku mieszczą się sekretariat, biblioteka, klasy II–VIII, pokój pedagogów oraz stołówka z kuchnią. Budynek nie jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami – brak w nim wind, a ma parter i dwa piętra.
Nowa część szkoły, w której znajduje się hala sportowa, jest częściowo przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Na parterze znajdują się hala sportowa, oddziały przedszkolne, prysznice oraz toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Na pierwszym piętrze mieszczą się klasy pierwsze, jednak brak jest windy. Wejście do tej części szkoły jest otwarte w godzinach od 7:00 do 17:00.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Połączenie z tłumaczem polskiego języka migowego (PJM) jest możliwe bezpośrednio z poziomu strony internetowej https://sp127.edu.pl, bez konieczności wcześniejszego umawiania wizyty.
Usługa jest bezpłatna i dostępna w godzinach pracy sekretariatu, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00–16:00.
Osobą oddelegowaną do udzielania informacji przy wejściu głównym jest pracownik obsługi.