Szkoła Podstawowa nr 127

Wyszukiwarka

Szkoła Podstawowa nr 127

03-438 Warszawa

ul. Kowieńska 12/20

tel. 22 619 30 88

Gry: piłkarzyki, kropki, w łapki

Kochane dzieciaki Cudaki,

 

Prezentujemy kolejne propozycje dla Was, Waszego Rodzeństwa i Rodziców!

Potrzebujecie tylko kartki papieru i ołówka. Dobrej zabawy!

Piłkarzyki

 

To gra dla dwóch osób. Potrzebna jest kartka w kratkę i długopisy w różnych kolorach.

Celem gry, tak jak na boisku, jest strzelenie przeciwnikowi gola.

Rysujemy boisko o długości 10 kratek i szerokości 8 kratek. Zaznaczamy środek boiska, oznaczamy bramki i losujemy osobę, która pierwsza wykonuje ruch. Ruchy można wykonywać po przekątnej kratki lub po długości jej boku. Nie można powtarzać ruchów po tej samej przekątnej lub tym samym boku. Można odbijać się od bandy lub od już zakreślonych kątów kratki. Ruch to jedna kratka.
Jeżeli po odbiciu w zasięgu jest kolejne odbicie, można kontynuować ruch. W ten sposób wykonujemy bardziej skomplikowane kombinacje odbić. Wygrywa osoba, która pierwsza przekroczy linię bramki przeciwnika. Jako gol zalicza się też „piłki” odbite od „słupka”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=1MbjvBLkt3M

 

Kropki      

 

To także gra dla dwóch osób. Potrzebna jest kartka w kratkę i długopisy w różnych kolorach.

Gracze na przemian stawiają kropki na wolnych przecięciach linii. Celem jest okrążenie kropek przeciwnika. Kto okrąży więcej, wygrywa.

 

 

Gra w łapki

 

Wersja dla dwóch osób:

Każdy gracz obrysowuje swoją dłoń i wpisuje w nią liczby, np. od 1 do 100 (rozrzucone na dłoni). Gracze wymieniają się kartkami. Pierwszy gracz mówi dowolną liczbę, np. 28. Gracz drugi szuka danej liczby i mówi „stop”, gdy ją odnajdzie – zakreśla u siebie tę liczbę. W tym samym czasie gracz pierwszy rysuje kółeczka wokół swojej dłoni (malutkie, stykające się ze sobą).  W kolejnych rundach gracze wymieniają się rolami. Wygrywa ten, kto pierwszy obrysuje swoją dłoń kółeczkami.

 

Wersja dla jednej osoby, bądź dwóch:

Każdy gracz obrysowuje swoją dłoń i wpisuje w nią liczby, np. od 1 do 100 (rozrzucone na dłoni) – można samemu to zrobić. Gracze wymieniają się kartkami – lub w wersji dla jednej osoby – zostajemy ze swoją kartką. Na „start” szukamy wszystkich liczb po kolei od 1 do 100 – zakreślamy je w miarę odnajdowania.  Wygrywa osoba, która wykonała to jako pierwsza lub, gdy gramy ze sobą, liczymy nasz najlepszy czas.

 

Gra uczy spostrzegawczości i pracy pod presją czasu. Przyda się każdemu!

 

BAWCIE SIĘ DOBRZE!

Zespół Cudakowa