Szkoła Podstawowa nr 127

Szkoła Podstawowa nr 127

03-438 Warszawa

ul. Kowieńska 12/20

tel. 22 619 30 88

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 967555
    • Do końca roku: 179 dni
    • Do wakacji: -9 dni
  • Kalendarium

    Niedziela, 2020-07-05

    Imieniny: Antoniego, Bartłomieja

Gry: stratego, kropki, labirynt

Czy potrafisz przewidzieć kolejny ruch przeciwnika?

 

Weź do ręki kartkę i ołówek, odpręż się i zabierz do gry.

Otwórz swój umysł i wygrywaj.

Dziś coś dla miłośników zdrowej rywalizacji.

Przedstawiamy propozycję gier strategicznych:

 

  • stratego
  • kropki
  • labirynt

STRATEGO

 

  • ·Pole gry to kwadrat 7 × 7 lub 8 × 8 kratek.
  • ·Gracze powinni używać pisaków w dwóch różnych kolorach.
  • ·Rozpoczynający zamalowuje jedną dowolną kratkę, drugi robi to samo.
  • ·Jeśli zamalowane kratki wypełnią rząd, kolumnę lub linię ukośną (od krawędzi do krawędzi), otrzymuje się tyle punktów, ile kratek liczy zakolorowany przez nas odcinek (minimum 2 kratki).
  • ·Zdarzyć się może, że zakolorowanie jednej kratki „zamyka” nawet kilka punktonośnych odcinków, wówczas liczy się każdy odcinek osobno, sumuje i zalicza wszystkie punkty.

 

KROPKI


Gra polega na stawianiu kropek na złączeniach linii na kartce, tak aby otoczyć kropki drugiego gracza wroga. Kropki można łączyć linią (po linii prostej i na skos) tylko wtedy, gdy po połączeniu kropka lub kropki przeciwnika będą w środku. Odległość kropek, które chcemy połączyć, nie może przekraczać jednej kratki.
Gracz, który stracił ciągłość kropek, musi odpuścić i próbować w innej części kartki. Wygrywa ten, kto otoczy zwycięską pętlą więcej kropek. Wielkość kartki na której się gra jest dowolna, jednak zalecane jest stosowanie kartki z zeszytu formatu A5. W kropki zwykle gra się w dwie osoby, jednak w rozgrywce może brać udział więcej graczy, pod warunkiem że każdy używa innego koloru. Gra kończy się z chwilą zapełnienia całej kartki, lub do momentu, gdy jeden z graczy się podda, albo obaj się zgodzą skończyć grę. Często po zakończeniu gry na pierwszy rzut oka widać, kto wygrał, jednak w przypadku wyrównanej rozgrywki konieczne może się okazać podliczenie punktów. Punkty otrzymuje się za każdą otoczoną kropkę przeciwnika (1pkt. Za jedną kropkę)

 

 

LABIRYNT

 

W tej grze należy odnaleźć ukryty skarb przeciwnika. Każdy z graczy rysuje na kartce dwa kwadraty wielkości 10 x 10 kratek. U góry na linii poziomej należy wpisać nad każdą kratką litery od A do J, a z boku pionowo cyfry od 1 do 10. W dowolnej kratce swojego kwadratu umieszczamy skarb oznaczony kółkiem i wyznaczamy drogę do niego, rysując labirynt dowolnej długości, szerokości jednej kratki. Labirynt może być dość kręty i w zależności od umowy mieć 30, 40 albo więcej odcinków, każdy po jednej kratce. Powinien się kończyć na brzegu kwadratu. W tej końcowej kratce rysujemy krzyżyk i podajemy jego współrzędne przeciwnikowi. To stąd wyruszy na poszukiwanie naszego skarbu. W drugim kwadracie rysujemy krzyżyk w wyznaczonym przez przeciwnika miejscu naszego startu. Osoba rozpoczynająca grę mówi, jaką drogą chce iść (podaje współrzędne pola, na które chce się przesunąć z punktu x). Jeśli droga jest wolna, bo nie ma tam ściany labiryntu, przeciwnik wyraża zgodę na ten ruch. Grający może w ten sposób postawić pięć kroków, chyba że natknie się na ścianę labiryntu, wtedy kończy marsz. Grający może przechodzić przez jedno pole nawet po kilka razy, chcąc się wydostać ze ślepej uliczki. Aby sobie ułatwić zadanie, na drugim kwadracie zaznaczamy odkryte ściany labiryntu przeciwnika i przebytą drogę. Wygrywa ten, kto pierwszy dotrze do ukrytego przez przeciwnika skarbu. Wystarczy kartka i długopis.